måndag 19 december 2011

Alla andra ÄR Dumma i huvudet

Ok, jag vet, det är arbetstid, men jag barra måste, det är nämligen inte mitt fel att klockan hunnit bli över 8 innan jag sitter här på kontoret. -DET ÄR ERT FEL!
Jag är gråtfärdig, har 9km till jobbet, borde ta en sådär 14 minuter att köra, alltså något fortare än att cykla, idag tar det längre tid än att springa till jobbet. Hur kan det vara så jävla svårt att ta sig fram med bil? Vems fel är det? Hur löser vi detta?
Det är bögarnas fel!
Kanske inte, men det låter roligt
Det är däremot politikernas fel, men jag tror egentligen inte att det är deras fel heller, utan snarare alla småpåvar i form av kommunala och statliga tjänstemän som sitter hela dagarna och hittar på olika sätt att göra oss dummare, med regler och förordningar.
Vem är det t.ex. som har uppfunnit regeln om att gångtrafikanter skall ha någon slags jävla företräde? Varför då? Behöver gångtrafikanter något särskilt skydd? Är gångtrafikanter dumma i huvudet? Tror de att det är skönt att bli påkörda? Har de så jävla bråttom att vi bilister måste stanna och släppa fram dem i tid och otid? Har vi all tid i världen? Sist men inte minst, har dessa idiotiska regler gjort att antalet olyckor med gångtrafikanter minskat? Och tänk då, att jag inte räknar med alla cyklistidioter som tror de automatiskt blir gångare så fort de stannar med cykeln, det där är också att cykla, fråga mannen.

Vi behöver inte regler, vi kan tänka själva, de som inte klarar detta har förtjänat att bli påkörda, går man ut i gatan framför en bil som kommer i 50km i timmen när det är halt, är man helt dum i huvudet, brutna ben är inte straff nog.

Nästa gång jag kommer till ett övergångsställe, kommer jag inte att bromsa, utan trampa gasen i botten på dieselmonstret och helt sonika köra över Inger 52, hennes celluliter och åderbråck blir då genast ett mindre problem eftersom inte ett ben i kroppen är helt, lungorna kollapsade, mjälten brusten och ordningen återställd.

I det mediadrev som följer där jag framställs som boven i dramat, kommer folk inte kunna undgå det faktum att bilar är hårda och människor är mjuka, oavsett vad lagen säger

För att bygga upp något måste man först rasera

Ha en bra dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar