tisdag 6 december 2011

Hur orkar ni?

Äntligen skall alla ni som arbetar i serviceyrken och butiker runt om i världen få ett litet erkännande. Det är inte alltid ert fel, ofta är det kunden som är dum i huvudet. Jag förstår inte hur ni orkar.
Tänk er själva att arbeta i säkerhetskontrollen på Arlanda. Inga läskflaskor, upp med datorn, inga nycklar eller mynt i fickorna, inga feta bältesspännen etc. Det framgår tydligt vad man skall göra och hur man skall bete sig. Hur många gör detta? Inte tillräckligt många, det är uppenbart. Jag hade själv glömt att jag hade en flaska äppeljuice i handbagaget härom veckan, jag skäms fortfarande och det borde alla andra klantskallar också göra.

Inte heller kan man klandra personalen på Naturkompaniet när en medelålders dam kommer in för att köpa Icebug, utan att ha en aning om vad det är. Hej jag skall ha Icebug, var finns de? I skohyllan förstås, pucko! Kan man ju inte gärna svara, nä man måste vara snäll och tålmodig och fråga vad skorna skall användas till, vilken storlek hon har, om det måste vara Icebug, eller går lika bra med Skörbjugg. Allt detta medan en mer och mer irriterad Stefan väntar med att få svar på frågan om den nya Marmotdunjackan är något att ha.

Tänk vad många gånger varje dag dessa nutidens trälar vill skrika rätt ut och be en dum kund fara åt helvete och tänk vad många gånger de inte gör det, respekt!

Det trodde ni inte va? Beröm är inte direkt min starka sida (t.o.m. dålig på att få beröm)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar