söndag 4 december 2011

Jag är tillbaka

Sträckläste Jonas Crambys krönikesamling på en Spanairflight från Barcelona till Stockholm i torsdags. Det var detta som fick mig att börja blogga igen (om ett inlägg nu kan anses betyda att jag börjat igen).

Första meningen ovan säger så otroligt mycket om den som skrivit den.

1. Sträckläste en bok, måste betyda att man fann boken underhållande
2. Läste Jonas Crambys bok, den följde med Café, alltså läser/köper man Café, med allt det nu innebär av grabbighet, metrosexualism, prylbögeri och nyfikenhet. Gillade Jonas Cramby, är alltså man i 35-45 årsåldern, förmodligen ursprungligen från landet, t.ex. Sexdrega.
3. Spanairflight från Barcelona. Spanair innebär att jag vill vara klar över att här åker man inte med några lågprisflyg inte. Barcelona känns lite lyxigt i december, så det måste nämnas i första meningen. Vad gjorde han i Barcelona, julhandlade? Åt på 3-stjärning tapasrestaurang?
4 Läser bok på flyplan, är således inte flygrädd
5. Vill tala om att man läste just Jonas Cramby för omvärlden, typiskt tråkigt Twitterinlägg

Ja, som ni ser behöver jag värma upp lite innan jag är tillbaks i gammal god bloggarform

Ha en trevlig söndag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar