fredag 5 augusti 2011

Nä nu jävlar!

Visst har ni saknat mig, den arge!

Nu skall flera hemskheter avhandlas på samma gång, en del nytt en del gammalt.

Först ut, IGEN! Alla jävla idioter som är i vägen, i affären, på flygplatsen, på vägen (ja faktiskt, i vägen, på vägen). Hur faan i helvetes jävlar tänker ni? Skulle inte ni reagera om en hel jävla familj barrikaderade hela satans gatan framför er? Fattar ni inte vad ni gör? Satanskukförbannade, jävla sötvattenspirater, nu får det väl ändå var NOG! Om jag bara skulle glida in en cm på gångbanan med cykel, skulle en kärringjävel med permobil jaga mig till världs ände för att där smörja in mig med napalm och grilla mig i micron, med eller utan kapris i potatissalladen. Varför får ni gå på cykelbanan, när jag tydligen inte får ens cykla där? Varför får familjehelveten med 16 hundar trava runt i skogen och skrämma livet ur oss stackars cyklister, varför har handikappade företräde i affären, de kan väl handla på nätet, varför får inte jag skälla livet ur dumma pensionärer när de beter sig som 5-åringar på speed.

Nästa påhopp, friidrottstränare. Eller kanske friidtrottare i allmänhet, eller förresten hela jävla jordens befolkning. Det finns vissa saker som är s.k. sanningar. Vatten är blött, det är kallt när det snöar, det gör ont när det blöder och när man springer 110m häck skall huvudet vara still och inte guppa upp och ned.

Efter häckloppet i dagens Diamond League-gala i London, där alla sprang enligt instruktionsboken, funderade jag lite, gammal friidrottstränare som jag är. Anledningen till att huvudet skall hållas still horisontellt är att man skall springa framåt, inte upp och ned. Låter logiskt, men är det det? Springer man på slätten är det naturligt att huvudhelvetet skall vara still, likaså i golf. Men när man springer häck? Är det verkligen optimalt? Det skall vi inte gå in på här, däremot skall vi döda en del s.k. sanningar. Den första, simmar du direkt efter du ätit får du kramp. Det kan du få, men det har inte ett jävla dugg med maten att göra, tyvärr gott folk, era föräldrar ljög för er, ät och bada hur mycket ni vill.

Man blir fullare om man blandar olika sorters alkohol. NEJ! Det blir man inte alls, fylla har med mängden alkohol att göra, inte sorten. Blandar man däremot många olika sorter, dricker man troligtvis en hel del och blir således fullare. Samma gäller Tequila, många tror att de inte kan dricka tequila eftersom de blir så fulla av det. ICKE! Att många tror sig bli fulla av tequila beror nog mest på att man oftast dricker tequila sent på kvällen när man redan är full, vilken sprit man än dricker ren blir man nog lika full av kl 03.45.

Här skulle man också kunna lägga in morgontrötthet vs. kvällspigghet, men detta har redan avhandlats, så det skiter vi i.

Vad vill jag då ha sagt? Jo, att vi är så satans okritiska till vad som sägs. Vi ifrågasätter inte tillräckligt. Det kan väl vara ok, detta brukar växa bort hos en del. Tyvärr en liten, liten del. De flesta verkar tro på dessa sanningar med dårars envishet även långt upp i åldrarna, ofta in i döden. Det är oftast väldigt enkelt, folk är dumma i huvudet. -Jag blir så hungrig av alkohol! Alltså måste alkoholen var orsaken till att jag blir hungrig. NÄ! Hade du varit nykter å suttit hemma i soffan tills kl 03.45 en fredagkväll kan jag lova att du varit hungrig som faan. Försök förklara detta för någon som tror på det första sambandet, inte lätt, tro mig. Bara för att en sak följer en annan betyder inte detta att den orsakades av den. LÄR ER DETTA KÄRA PROLETÄRER!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar