torsdag 3 juni 2010

Fråga mig i stället

Då var det dags igen.

Jag har i många år funderat på att starta en website med namnet askstefan.com. Den skulle fungera som ett alternativ till alla korkade undersökningar som främst staten beställer genom universitet eller konsultföretag. Är man någorlunda begåvad, finns det en hel del saker i samhället som är självklara. Man behöver m.a.o. inte undersöka vissa företeelser, man kan fråga en begåvad människa i stället och fått ett minst lika bra svar.

Min tidigare favorit var när en undersökning visade att kvinnor som hade välbetalda och stimulerade arbeten mådde bättre än de som hade dåligt betalda och icke stimulerande jobb.

Mycket överraskande!

Varför frågade ni inte mig istället? Jag kunde svarat direkt och det hade blivit mycket billigare.

Nu har man undersökt självmordsbenägenhet i relation till IQ och kommit fram till att män med lägre IQ är mer självmordsbenägna. NATURLIGTVIS är det så. Självmord är korkat, således mer vanligt bland korkade människor.

Varför frågade ni inte mig istället?

Jag kan inte annat än undra vad som kommer härnäst.

Jag vågar inte spekulera

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar