söndag 13 juni 2010

Regn, motvind och lammstek

Uppsala är nog världens märkligaste stad. När man än ger sig ut för en uppfriskande cykelrunda blåser det motvind. Inte lite grand, inte bara i en riktning, utan hela jävla tiden.

Idag gav jag mig ut glad i hågen eftersom det utlovade regnet uteblivit. Långsamt och kort var honnörsorden för dagen, min favoritträning.

Ingen direkt vind i början för ovanlighetens skull. Men efter ca 7km kommer jag ikapp en tant (tjej förmodligen, men tjock å ful som en tant). Efter att utan att förta mig blåst förbi tanten BÖRJAR MOTVINDEN. Var i helvete kom den ifrån?
Men, man är ju van så det är bara att härda ut. Dock börjar det ösregna ca 5 minuter innan jag är hemma, typiskt. Sur å våt som en manet. En sådan här dag hade det varit bättre att stanna hemma, vilket jag nu tänker göra resten av dagen.

Dessutom skall det avnjutas en lammstek som nu ligger å gottar sig i marinad av vitlök, rosmarin, citron & olivolja. Just så enkelt är det

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar