torsdag 30 september 2010

Byta inriktning

Faan vad det är gott med god mat, egentligen skulle jag ju blogga om mat, men då blir jag ju matbloggare å det vill jag inte bli. Ursprungsidén var ju att blogga om dumma saker å människor som man stöter på, men det kan man ju inte göra hela tiden (jo förresten det kan man, men det blir lite enformigt).

Jag skall nog fortsätta blogga lite allmänt, med starka inslag av påhopp på diverse korkade människor och oförklarliga företeelser.

Som sagt mat är jävligt gott. Idag blev det stekt lax med gräddstuvad spenat och potatis. Inget som skulle gå hem i en skolbespisning, men ack vá gott!

Det är inte konstigt att vissa människor inte tycker om husmanskost, de har ju gott i skolan. All fisk smakade skit och var överkokt. Gastronomiska underverk som laxpudding, kåldolmar, stekt makrill och kalops misshandlades till oigenkännlighet och all stärkelse var helt förstörd, ALLTID.

Leif Mannerströms bok Husmanskonst borde höra till kurslitteraturen från årskurs 1-9.

Ät mer fläsk, mer torsk med äggsås, mer kålpudding, mer oxbringa och fläsklägg, mer kål, mer rotfrukter, mer äppelkaka och sist men inte minst använd mer senap och pepparrot.

Nu blev jag hungrig, skall nog äta lite gorbypiroger...

1 kommentar: