fredag 17 september 2010

Det börjar närma sig...

Både val & min 20 i topp-lista börjar närma sig. Valet är ju lätt, det finns ingen och då menar jag ingen som vill att Mona Sahlin skall styra Sverige. De som ändock röstar på de rödgröna är således dumma i huvudet. Jag förstår att man kan sympatisera med miljöpartiet, men det räcker liksom inte.

Musik däremot är lite svårare,mycket svårare faktiskt. Sist fick ju Alicia Keys stryka på foten, Fallin' är en fantastisk låt, men inte top 20. Idag har bl.a. Ten CC, ZZ Top, Tomas Ledin, Anki Bagger, T'Pau, Spandau Ballet och the Hooters fått lämna listan.

Kvar är de riktigt stora; Neil Young, Dylan, Hendrix, U2, The Beatles, The Who, Bowie, Roxy Music, Nirvana und so weiter...

Men vilka låtar skall med, det är ju inte fråga om de 20 bästa artisterna, utan de 20 bästa låtarna. Neil Young är värst, han borde ha 20 låtar med på listan, men jag har beslutat att ingen artist får ha med mer än en låt. Det blir då inte de 20 bästa låtarna, men eftersom jag bestämmer blir det så.

Konstigt nog finns ingen Hip Hop eller R'n B-låt med, det får bli en annan gång.

Jag avslöjar nu tre av låtarna, resten kommer att förbli hemligt till 23 oktober.

Creep, Radiohead
My Generation, The Who
Kashmir, Led Zeppelin

Puss på er...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar