tisdag 5 april 2011

Såssialdemmokraterna!!!

När jag ända läste SvD passade jag på att läsa om vår blivande Statsminister Göran Juholt (nej, just det Håkan var det). Hans förtroende hos väljarna är tydligen lågt, det har Sifo kommit fram till. Naturligtvis är det så, ingen vid sina sinnes fulla bruk vet ju vem mannen är. Han dök upp från ingenstans (för oss vanliga dödliga alltså, statsvetare och inbitna socialdemokrater visste nog vem han var). Vi kan omöjligen ha förtroende för en okänd människa. Har vi det är vi dumma i huvudet (igen)!

Saken är den, vi hade det egentligen jävligt mycket bättre innan all information blev offentlig omedelbart. Visst, vi kan välja vad vi vill ta åt oss eller läsa, men hur lätt är det när man har hyperlänkar överallt, hela tiden. Som halvt (3/4 egentligen) arbetslös tillbringar jag min beskärda del framför datorn eller TV'n, men det verkar finnas arbetande människor som alldeles för mycket tid över. Är det verkligen så att tekniken har gjort oss mer effektiva? Det har den säkert, men inte tillnärmelsevis så mycket som den kunde gjort.

Nu var det emellertid Håkan vi skulle prata om. Hur kan människor ha en uppfattning utan att veta vem han är? Positiv eller inte. Vi skall tycka så jävla mycket nu för tiden!

Själv håller jag mina åsikter för mig själv och har valt att stå helt utanför mediesamhället...

Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar