söndag 5 december 2010

Conan barbaren

När jag växte upp var Conan en musklig Österrikisk jätte som inte pratade särskilt mycket.

Idag är Conan något helt annat. Är man född på senare delen av 70-talet eller senare tror man att Conan är Conan O´Brien. Herregud, var är er bildning?

Conan Barbaren var en otrolig film, den byggde de första broarna mellan kraftsport & Hollywood. Lou Ferringo följde i samma spår med Hulken (eller var det tvärtom). Korkade muskelbyggare blev filmstjärnor.

Korkade? Var de verkligen korkade?

Det beror på hur vi definierar korkad.

Arnold har ju varit hyfsat framgångsrik. Han har ju inte rykte om sig att vara smart, men framgångsrik är han, alltså är han inte helt dum i huvudet.

Hur det gått för Lou Ferringo (orkar inte kolla stavning) låter jag vara osagt.

Det här blir en kort blogg, för jag måste sova.

Men tänk på följande:

Oavsett hur jävla bra och smarta vi är blir vi inte framgångsrika.

Tydligen måste man arbeta lite också.

Jag är ofattbart smart, men lat. Det leder till utebliven framgång, tyvärr.

Varför blir jag då så oerhört irriterad när korkade människor når framgång?

Lätt svar, jag orkar inte anstränga mig, dumskallarna orkar det

Puss Å sov gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar