lördag 14 augusti 2010

Förlåt!

Det händer inte ofta, men nu har det faktiskt hänt. Jag hade fel!

Glöm allt jag skrev om att man beter sig bättre på badhus. Mitt misstag bestod i att tolka ett antal händelser som om det fanns en anledning till att de hände. Det gjorde det inte, att jag inte råkat ut för några idioter i simhallen visade sig vara en ren slump, jag har helt enkelt inte varit där tillräckligt ofta. Idag blev jag överbevisad, ett par som läst min blogg ville så gärna bevisa att det minsann finns idioter också i simhall. Detta gjordes genom att simma i bredd. Det i särklass dummaste man kan göra, det är som att köra mot trafiken på motorväg ungefär. 2 idioter i övre medelåldern (äldre än jag alltså) simmar på en bana, bredvid varandra.

Hur tänker de?

Sedan för att verkligen fresta mitt tålamod sprang vi på en hel hoper idioter på Ica. Jag orkar inte ta upp allt, men först har vi familjen som står framför Ben & Jerry-frysen för att diskutera vilken tapet de skall ha i sovrummet i nya fina 1:an i Gottsunda (eller vad det nu var som avhandlades). Man parkerar inte framför dörrar, framförallt inte framför glassfrysdörrar när Stefan är varm och glassugen.

Sedan har vi paret som hjälper en gammal dam med rullator att packa i sina varor, mycket beundransvärt i sig, men varför i hela friden måste 2 personer hjälpas åt för att lägga en liten matkasse i en rullatorkorg?

Det verkar som om jag lever i ett slags alternativt universum, där jag är den enda person som faktiskt inser att livet blir mycket lättare om man tänker till lite grand ibland.

Från en smältande man som nu lugnat ned sig en aning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar