söndag 29 augusti 2010

Hur faan tänker vi

Eftersom jag inte varit utanför dörren idag, har jag inte lyckats bli irriterad på någon, men hjärnan går på högvarv ändå.

Varför lägger folk så mycket pengar på kistor. Det är ju egentligen helt barrockt. Den som skall bo i kistan bryr sig definitivt inte. Lägg döingarna i en papplåda och skänk pengarna till cancerfonden istället. Detta är ett lysande exempel på att vi bryr oss om helt fel saker. Mormor fick en billig kista=jag är en dålig människa! Har inget som jävla helst med saken att göra (mormor lever för övrigt). När man till sist trillar av pinn är det liksom slut, då spelar inget någon roll längre, de är bara de ångestladdade efterlevande som skall krångla till det.

Sedan är det detta med Zlatan, vad sysslar han med? Tror de flesta, mig själv inräknad tycker att han gjort ett rejält nedköp med flytten till Milan. Men frågan är, har han verkligen gjort det? Milan är ju utan tvekan ett klassiskt fotbollslag, jag menar Gre-No-Li, Baresi, Shevchenko, Van Basten, Paolo Maldini och inte minst Kaka kan ju trilla boll rätt bra.

Att de inte har lyckats sådär fantastiskt bra de senaste åren spelar ingen roll, Zlatan kommer tillsammans med Stortruten med Tänderna att uträtta stordåd, tror bestämt att vi fått ett av fotbollsvärldens vassaste anfallspar på halsen, Messi och Villa får ursäkta.

Jag tror att Zlatan gjort helt rätt, han vet att han kan göra Milan till ett storlag igen och när han gjort det finns det inget kvar att bevisa, tänk på vad Herr Maradona gjorde för Napoli.

Zlatan stannar i Milan 2 säsonger, vinner Scudetton denna säsong, vinner CL nästa, sedan blir det naturligtvis Real eller Chelsea som sista anhalt i karriären (eller näst sista, tror att han kommer att avsluta i USA, som 2014 kommer att ha en riktigt bra liga).

Heja Zlatan, bu för Pep Guardiola som verkar vara helt dum i huvudet.

Sedan tror jag också att Berlusconi och Herr Ibrahimovic kommer bra överens, de är båda självupptagna superstjärnor fast på lite olika sätt.

Nu skall jag se färdigt About Schmidt, ett av Jack Nicholsons absoluta storverk...

Sov sött

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar