onsdag 7 juli 2010

Är alla fula dumma i huvudet?

Ni kanske tycker det är en upprörande fråga. Ni har fel!

Frågan är högst relevant. Det är nämligen ovanligt att man stöter på människor som ser bra ut göra dumma saker. Snygg kontra ful skall ju vara subjektivt och är det i viss utsträckning. Till syvende å sist finns det emellertid endast två kategorier. Fula människor och icke-fula människor.

Varför skriver jag om detta idag?

Jo, på väg hem från en lite shoppingrunda, stannar jag för tåget, bommarna är nere. 2 meter från bommarna går en cykelbana och där ställer sig två riktigt grisfula as mitt i vägen för de som kommer cyklandes. De märker inte att de står i vägen (de var feta, så de kanske hade fett i öronen och ögonen oxå) ens när inte mindre än tre cyklister har fått kliva av sina cyklar för att kunna ta sig förbi. Således fula å dumma i huvudet. Finns det då något samband?

Jag det gör det, men förhållandet är omvänt. De allra flesta människor som är dumma i huvudet är fula. Om man med ful menar oattraktiv. Det är helt enkelt oattraktivt att vara dum i huvudet.

Dessutom är faktiskt väldigt få (inga faktiskt) sympatiska människor oattraktiva, sympatisk brukar innebära inte dum-i-huvudet, vilket också brukar innebära vettig frisyr, vettiga kläder och allmänt trevligt uppträdande. Ful är således något man gör sig till inte något man föds till.

Tänk på det alla ni som är fula; -Ni är egentligen inte fula, utan dumma i huvudet. Sluta med det, så blir allt mycket bättre, både för er och för mig.

Hej som i handduk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar