söndag 4 juli 2010

Har cykelbranschen ingen koll alls?

En cykel är något av det coolaste som finns. cykel är en mycket snygg sport. Varför är då så mycket cykelrelaterad reklam så usel. Jag har redan avhandlat Transitions och Sidi, men nu måste jag gnälla igen.

Jag behöver inte ens anstränga mig, det räcker gott med senaste numret av Kadens. Redan på första uppslaget är det en annons för Eurosport och Tour de France. På bilden ser vi lag som Corratec, Colnago, Skil Shimano och en del andra mer eller mindre obskyra lag som absolut inte kör Le Tour. Varför? Det måste väl finnas tusentals bilder från tävlingar där lagen som kör touren finns med.

Några sidor längre fram hittar vi en annons från Cube. Cube gör coola cyklar, de har en cool logo, men uppenbarligen anlitar de Samhall som reklambyrå. Två cyklister utan handskar cyklar rakt fram, svagt utför OCH BROMSAR!!!!!! Katastrofa!!!

Senare i tidningen ser vi en Bianchcyklist cykla utför på lilla klingan fram och stora bak!!!!!!! Detta gör han på en nyutvecklad kolfiber ram. DET SKALL INTE SÄR SKRIVAS!!!! Det heter kolfiberram å inget annat.

Nog om detta och snabbt över till nästa fråga

Varför är så många kvinnliga cyklister grisfula?

Ok, alla kan inte se ut som Paola Pezzo, men någon jävla måtta får det väl vara. Skulle jag suttit i styrelsen för UCI, skulle jag infört utseendekrav för att få tävlingslicens. Alla kvinnliga cyklister måste vara snyggare än Emelie Öhrstig, annars blir det till att syssla med annan sport. Damtennis är ju inte särskilt intressant för att de är bra på att spela tennis, utan för att de flesta stjärnorna är snygga. Samma sak gäller för beachvolley, den enda sport där det finns krav på minimalt med kläder, mer sånt!

Hej då

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar