fredag 23 juli 2010

Reklam igen

Hur tänker VitaePro?

Ett medel för gamla människor att må bättre marknadsförs i Sverige med hjälp av Stig Strand, en okänd gammat tant och Louise Karlsson.

Att man valt Stig Strand kan jag förstå, han är ju relativt känd å lite halvgammal, men Louise Karlsson? Vem är hon? Jag råkar veta vem hon är eftersom vi båda kommer från samma stad, och har en del gemensamma bekanta, men gemene man har väl ingen aning. En halvduktig simmare i ett land med enorma simframgångar är inte särskilt känd bland allmänheten.

Varför använder man kvasikändisar i TV-reklam? Att man sponsrar mindre kända personer förstår jag, de kan ju deltaga vid seminarier och presentationer och göra ett fantastiskt bra jobb. Men VARFÖR i TV-reklam? Bortkastade pengar totalt!

Jag borde nog utöka min konsultverksamhet till reklam, eftersom den så ofta är usel (reklamen alltså inte min konsulting).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar