lördag 31 juli 2010

Näsplåster & färgglad tejp

Årets trend i friidrotten är helt klart färgglad tejp lite här och var. Vet inte riktigt vad den gör, men var och varannan är tejpad överallt. En sådan här trend förekommer ju lite då och då inom idrotten, ett tag hade ju alla näsplåster som skulle underlätta andningen. Lite lustigt att t.o.m. travkuskar använde plåstret.

Som alla andra trender kommer gaffatejpen att vara borta till nästa mästerskap, frågan är då vad nästa trend blir?

Det tänker jag ta reda på för att sedan ringa IAAF och erbjuda mig att förse alla framtida mästerskap med en skojig trend, som gör att de får lite extra uppmärksamhet.

Tänk vilket drömjobb. För ynka 1 200 000kr/mästerskap får IAAF köpa en trend av mig. Med VM vartannat år och EM var fjärde räcker det gott för att leva. Jag tänker skriva ett kontrakt över de nästa 10 mästerskapen för att sedan gå i pension.

Här på bloggen avslöjar jag nu exklusivt några kommande trender:

VM 2011: Keps. Den fula variant som numera mest används av marathonlöparna kommer i Korea att vara på var man och kvinnas huvud. Gissa om vi kommer att få se en och annan kastare med den bakvänd?

VM 2013: Långbyxor. Fler och fler friidrottare kommer i Moskva ses bära långa byxor, då framförallt tajta sådana även under själva tävlingarna. Detta kommer naturligtvis älskas av sponsorena som får mer plats för feta loggor och dylikt, bra för mig som får feta kickbacks.

EM 2014: Ost. Schweizarna kommer att ställa upp oststånd på alla hotell. De aktiva kommer att bli så förtjusta i Gruyere och Alpenzeller att de kommer att bära runt på så små papperspåsar med ost under tävlingarna.

Glöm inte var ni läste det först

Jag förstår inte varför ingen kommit på detta förut

Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar