söndag 14 november 2010

Hur tänker ni?

Jag har haft ett längre förhållande med Drottning Silvia. Det hela började under ett statsbesök i Estland på tidigt nittiotal. Jag var en ung vacker matros och Drottningen föll handlöst för min charm och Kalle-Anka uniform (att Kungen hade Amiralsuniform verkade inte spela någon roll). Vi har sedan dess träffats regelbundet (i smyg förstås) för små kärleksstunder i en lägenhet i Fruängen. När hungern smugit sig på har vi på senare år regelbundet dinerat på Långbro Värdshus, övervakade av SÄPO och Fredrik Eriksson.

Jag ljuger naturligtvis, det förstår varenda vettig människa, likaså förstår varenda vettig människa att Fröken Henemark ljuger om sitt förhållande med Kungen. Det är helt enkelt för osannolikt för att vara sant. Hade ordvirtuosen Tage Danielsson varit i livet hade han kunnat skriva något mycket underhållande om detta, i stil med hans fantastiska epos om Harrisburg.

Hur tänker kvällspressen egentligen, finns det verkligen någon som tror på detta?

Jag är också lite avundsjuk på alla dessa kvasikändisar och deras fantastiska artistnamn, jag vill också ha ett artistnamn. Klart snyggast namn har ju Lasermannen, synd att personen i fråga är ett kryp. 31-åringen är inte heller så dumt, eller Baren-Meral, det låter lite som Balmoral och det andas ju golf, whisky och lyx...

Jag har alltså hittat på den här affären med Drottningen för att få ett coolt artistnamn i media, inte för ekonomisk vinning eller kändisskap, bara för namnet.

Jag kommer därför i fortsättningen att blogga under namnet Hovmatrosen

Ha en trevlig kväll,

Högaktningsfullt

Er Tillgivna Hovmatros...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar