tisdag 29 mars 2011

Flygresor.se

Nu jävlar i helvete är jag förbannad.

Vem i hela förbannade, satans jävla världen har kommit på idén med spyreklamen för flygresor.se?

Den som gjort detta har nog tänkt lite väl långt utanför boxen, eller t.o.m. låtit boxen göra själva tänkandet. Ingen vid sina sinnens fulla bruk tror väl att ett företag eller ett erbjudande kommer att mottas positivt om en man spyr på en annan i en reklamfilm, eller? Hur tänkte de? Ja, Mr Creosote var ju jättekul i Meningen med Livet, så vi kör på spytema.

Nu är jag ingen copywriter, men jag har en hjärna och den hjärnan tycker inte att jag skall köpa flygbiljetter på flygresor.se, gör jag det kommer nämligen de som inte köpt sina biljetter där att kaskadvomera mig i ansiktet på squashbanan, inte för att jag spelar squash, men jag har en racket. Den är av fabrikatet HEAD, hade aldrig köpt den om de kräkts i reklamen.

Snälla, snälla, snälla, kan inte någon vara lite barmhärtig och förklara för mig vad som händer.

Ok, reklambyråer i all ära, men de har en och annan skruv på fel ställe (de flesta i alla fall), men detta tar priset. Om jag någon gång behöver en säljare till något riktigt svårt säljjobb vet jag vart jag skall leta, hos den som pitchade denna reklamfilmsidé till kunden. Denne någon måste vara den mest övertygande personen i hela vlärden. -Vi har en sjukt bra idé för en reklamfilm, en kille spyr på en annan, vad tror ni om det? Kunden måste vara dummast i hela jävla världen och lite till. De som säger att all uppmärksamhet är bra uppmärksamhet har fel.

Reklam har alltid fascinerat mig, har nog alltid närt en liten dröm om att en gång arbeta med just reklam. Tyvärr är den inavlade reklambranschen i sig så vidrigt självgod att jag omöjligen skulle trivas och jag tycker på tok för mycket om mig själv för att ta risken.

Emmas pappa måste vara glad idag, han är ju inte längre med i den i särklass vidrigaste reklamfilmen någonsin, tur för SAS.

Pung på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar